پارچه پرده ای در دکورسیون داخلی

۸ بازديد
در دکوراسیون داخلی ساختمان یکی از عناصر اصلی که نقش حیاتی ای ایفا میکند، پارچه پرده ای یا همان پرده است. در اونواع مختلف و سلیقه های مختلف در بازار انواع طرح های متنوع وجود دارند. یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب پارچه پرده ای ، ضخامت و رنگ پارچه میباشد.

پراستفاده‌ترین پارچه‌‌ پرده‌ای:



پارچه پرده‌ای سبک

 

پارچه‌‌های پرده‌ای سبک و شفاف مانند حریر، تور، کتان و… برای ورود نور زیاد، مناسب هستند و از نگاه کردن افراد به خانه شما در حالی که می‌ توانید بیرون را ببینید، جلوگیری می‌کنند. این نوع پارچه‌ها به دلیل ماهیت بافتشان، عایق حرارتی ندارند یا عایق بسیار کمی هستند. این نوع پارچه برای محیط‌هایی که نیاز به نور کافی دارند مانند اتاق نشیمن و آشپزخانه مناسب است.

 

پارچه‌‌های پرده‌ای سبک مات

 

پارچه پرده‌ ای سبک مات نور را از خود عبور می‌‌دهد، اما به شما اجازه دیدن بیرون را نمی‌دهند و افراد بیرون  هم نمی‌‌توانند به داخل خانه نگاه کنند. این نوع پارچه‌ها برای اتاق‌ خواب یا حمام که هم به نور و هم به حریم خصوصی نیاز دارند، عالی هستند.

 

پارچه پرده‌ای سنگین

 

پارچه‌‌های سنگین‌‌تر و ضخیم‌تر مثل مخمل، هازان، پانچی، کنف و… پارچه‌‌های غیر شفاف‌‌تری هستند که برای ساخت پرده‌های خاموشی استفاده می‌‌شوند، یعنی آن دسته از پرده‌‌های داخلی که از عبور هر نوع نوری جلوگیری می‌کنند. این نوع پارچه‌ها در تمام مواردی که نیاز به اطمینان از تاریکی در اتاق وجود دارد حتی اگر روز باشد استفاده می‌شود. ناگفته نماند که هر چه پرده ضخیم‌تر باشد، حریم خصوصی و تاریکی بهتر است.

 

پارچه پرده‌ای ترک

 

امروزه برندهای ترکی در صنعت نساجی و پارچه یکی از بهترین‌های دنیاست و این کشور به تولیدات انواع پارچه‌ پرده‌ ای مثل کتان، حریر، ساتن و… می‌پردازد. قیمت پارچه پرده‌ ای ترک با توجه به جنس و کیفیت آن متغیر است و هم پارچه پرده‌ ای های اقتصادی و هم قیمت بالا می‌توان بین آن ها پیدا کرد. از مهم ترین برند های تولید پارچه پرده ای ترک میتوان به Winbrella, Winart, Hespera, Milora, Advantage و… اشاره کرد.

 

پارچه پرده‌ای اروپایی

 

صنعت پارچه‌بافی به خصوص پارچه پرده‌ ای در اروپا هم بازار گرم و پر‌طرفداری دارد و ایتالیا با برند های معروف Armonia، Frandoli، Lorenzo Rubelli، Mastro Raphael و … در راس این بازار قرار دارد. استفاده از این برند‌ها برای پرده‌های خانه جلوه و شکوه خاصی به محیط شما می‌بخشد.
اسپانیا، انگلیس، فرانسه و آلمان هم با برندهایی مثل Rose Collection، Zoffany، ELITIS، Venesto از پرطرفداران‌ترین پارچه‌ پرده‌ ای‌ های دنیا هستند که در طراحی، کیفیت و قیمت منطقی حرف اول رامی‌زنند.

 

پارچه‌های سلطنتی

 

این نوع پرده‌ها مدل‌های سنتی و دست‌‌دوزی هستند که ۹۰ درصد از ورود نور به داخل منزل جلوگیری می‌کنند و در صرفه‌جویی انرژی بسیار کارآمد است. جنس آن معمولا ازیک پارچه ابداعی سه‌تایی تشکیل شده از کاموای رنگی، نخ سیاه‌ متوسط و نخ رنگی است که در یک لایه‌ی ضخیم بافته شده‌اند. پرده افغانی مناسب اتاق خواب، اتاق کودکان، دفاتر کاری و… است و در سال‌ های اخیر استفاده از آن برای پرده اتاق پذیرایی رایج شده است.


ملنع: بلاگ وبسایت گروه هنر و تجارت آسام
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.