پارچه مبلی و انواع مختلف آن

۸ بازديد
از پارچه مبلی به منظور محافظت از مبلمان و یا تولید مبلمان استفاده میشود. پارچه مبلی بر طبق سلیقه مشتریان در طرح ها و رنگ های مختلف در بازار موجود است.هنگامی که برای خرید مبلمان می روید یا اگر قصد دارید مبلمان خود را روکش کنید، انواع مختلفی از پارچه مبلی را خواهید دید. هر نوع پارچه مبلی جذابیت و تاثیر منحصر به فرد خود را دارد. داشتن دانش کافی در مورد پارچه های مختلف اثاثه یا لوازم داخلی می تواند به شما کمک کند تا به راحتی تصمیم بگیرید.

انواع مختلف پارچه مبلی


۱. پارچه مبلی فایبرگارد (نانو)

 

این نوع پارچه قابلیت‌های زیادی دارد؛ از جمله: ضدآب، آنتی باکتریال، ضد لک، ضد حریق، مقاوم در برابر انواع مختلف مواد شوینده که یکی از باکیفیت‌ترین و مرغوب‌ترین انواع پارچه‌ها شناخته می‌شود. شما با استفاده از این پارچه رومبلی می‌توانید طول عمر مبل‌های خود را تا چندین سال افزایش دهید.

 

۲. پارچه مبلی مخمل

 

این نوع از پارچه در مبل‌های زیادی به کار گرفته می‌شود و طرفداران زیادی دارد. نوع مخمل دارای پرزهای نازک، لطیف است و به طور معمول دارای تنوع طرح و رنگ بسیار زیادی هستند.

 

۳. پارچه مبلی کتان

 

دیوارپوش های  به روز نه تنها به راحتی قابل نصب هستند، بلکه قابل تعویض هستند. یک نصاب حرفه ای قادر خواهد بود از نصب کامل کاغذ اطمینان حاصل کند و همچنین ضمانت کند که در صورت تمایل به تغییر کاغذ، برداشتن آن آسان است.

۴. پارچه مبلی نخی یا پنبه‌ای

 

یکی از گزینه‌های خوبی که دارای طرح و رنگ تنوع زیادی است و برای مبل‌های راحتی استفاده می‌شود، پارچه نخی است. شستشوی این پارچه بسیار راحت است ولی بسیار سریع چروک می‌شود.

 

۵. پارچه مبلی ویسکوز

 

این پارچه از الیاف طبیعی به دست می‌آید و می‌توان گفت یکی از انتخاب‌های ویژه می‌تواند در لیست شما باشد! این پارچه جذب رطوبت خارق‌العاده‌ای دارد و از ویژگی‌های دیگر آن می‌توان به خاصیت ارتجاعی کمتر و چروک سریع‌تر اشاره کرد.

 

۶. پارچه مبلی ساتن

 

از انواع براق و لغزنده پارچه می‌توان به ساتن اشاره کرد؛ افرادی که از آن برای مبل استفاده می‌کنند باید با چالش‌های بسیار زیادی مواجه شوند.


منبع: بلاگ وبسایت هنر و تجارت آسام

پارچه دیواری بر روی دیوار!

۸ بازديد
از انواع مختلف کاغذ دیواری که امروز گستره ی زیادی دارد، پارچه دیواری است. قابلیت شست و شو و تصب آسان از مزایای اصلی این محصول دکوراسیون داخلی میباشد.پارچه دیواری نسل جدیدی از دیوارپوش‌ها است که تفاوت‌هایی با کاغذ دیواری دارد؛ از جمله این تفاوت‌ها می‌توان به جنس اشاره کرد که همانطور که از نام آن مشخص است این نوع از دیوارپوش‌ها دارای جنس پارچه‌ای هستند.
دیوارپوش‌های پارچه‌ای از الیاف طبیعی به دست می‌آیند و سازگاری بسیار زیادی با محیط زیست دارند. امروزه افراد بسیار زیادی از این محصول استقبال می‌کنند و گرایش زیادی به استفاده از آنها در دکوراسیون داخلی خود دارند.
پارچه دیواری به صورت ضد آب تولید می‌شود و به طور معمول از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. این محصول می‌تواند ظاهر بسیار مدرن و شیک به فضای محیط دهد. از انواع این دیوارپوش می‌توان در محیط‌های آرامش‌بخش مثل یوگا و مدیتیشن، انواع سالن‌های پذیرایی، هتل‌ها، رستوران‌ها و تالارهای عروسی استفاده کرد.

انواع پارچه دیواری

این نوع پارچه دیواری انواع بسیار خاصی مثل دیوارپوش اسپرت، مدرن و کلاسیک دارد که در ادامه به توضیح هر یک می‌پردازیم.

پارچه دیواری مدرن:

 

یکی از دیوارپوش‌های قرن حاضر که پر از خلاقیت و ابتکار است و معماران را وادار به استفاده آن می‌کند نوع مدرن است. این نوع از پارچه دیواری می‌تواند فضای شاد و بسیار ایده‌آلی را برای محیط خلق کند. به طور کلی امروزه افراد مایل به استفاده از این نوع دیوارپوش با رنگ‌های ملایم هستند.

 

پارچه دیواری کلاسیک:

 

از پرطرفدارترین انواع پارچه دیواری می‌توان به نوع کلاسیک آن اشاره کرد که به دلیل طرح‌ خاص و وینتیج خود می‌تواند محیط و فضا را بسیار قابل توجه و در عین حال شیک کند. این نوع از دیوارپوش‌ها در زمان‌های قدیم مورد توجه پادشاهان و اشراف‌زادگان بود. از معروف‌ترین دیوارپوش پارچه‌ای کلاسیک می‌توان به طرح داماسک اشاره کرد.

 
منبع: بلاگ وبسایت هنر و تجارت آسام

پارچه پرده ای در دکورسیون داخلی

۸ بازديد
در دکوراسیون داخلی ساختمان یکی از عناصر اصلی که نقش حیاتی ای ایفا میکند، پارچه پرده ای یا همان پرده است. در اونواع مختلف و سلیقه های مختلف در بازار انواع طرح های متنوع وجود دارند. یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب پارچه پرده ای ، ضخامت و رنگ پارچه میباشد.

پراستفاده‌ترین پارچه‌‌ پرده‌ای:



پارچه پرده‌ای سبک

 

پارچه‌‌های پرده‌ای سبک و شفاف مانند حریر، تور، کتان و… برای ورود نور زیاد، مناسب هستند و از نگاه کردن افراد به خانه شما در حالی که می‌ توانید بیرون را ببینید، جلوگیری می‌کنند. این نوع پارچه‌ها به دلیل ماهیت بافتشان، عایق حرارتی ندارند یا عایق بسیار کمی هستند. این نوع پارچه برای محیط‌هایی که نیاز به نور کافی دارند مانند اتاق نشیمن و آشپزخانه مناسب است.

 

پارچه‌‌های پرده‌ای سبک مات

 

پارچه پرده‌ ای سبک مات نور را از خود عبور می‌‌دهد، اما به شما اجازه دیدن بیرون را نمی‌دهند و افراد بیرون  هم نمی‌‌توانند به داخل خانه نگاه کنند. این نوع پارچه‌ها برای اتاق‌ خواب یا حمام که هم به نور و هم به حریم خصوصی نیاز دارند، عالی هستند.

 

پارچه پرده‌ای سنگین

 

پارچه‌‌های سنگین‌‌تر و ضخیم‌تر مثل مخمل، هازان، پانچی، کنف و… پارچه‌‌های غیر شفاف‌‌تری هستند که برای ساخت پرده‌های خاموشی استفاده می‌‌شوند، یعنی آن دسته از پرده‌‌های داخلی که از عبور هر نوع نوری جلوگیری می‌کنند. این نوع پارچه‌ها در تمام مواردی که نیاز به اطمینان از تاریکی در اتاق وجود دارد حتی اگر روز باشد استفاده می‌شود. ناگفته نماند که هر چه پرده ضخیم‌تر باشد، حریم خصوصی و تاریکی بهتر است.

 

پارچه پرده‌ای ترک

 

امروزه برندهای ترکی در صنعت نساجی و پارچه یکی از بهترین‌های دنیاست و این کشور به تولیدات انواع پارچه‌ پرده‌ ای مثل کتان، حریر، ساتن و… می‌پردازد. قیمت پارچه پرده‌ ای ترک با توجه به جنس و کیفیت آن متغیر است و هم پارچه پرده‌ ای های اقتصادی و هم قیمت بالا می‌توان بین آن ها پیدا کرد. از مهم ترین برند های تولید پارچه پرده ای ترک میتوان به Winbrella, Winart, Hespera, Milora, Advantage و… اشاره کرد.

 

پارچه پرده‌ای اروپایی

 

صنعت پارچه‌بافی به خصوص پارچه پرده‌ ای در اروپا هم بازار گرم و پر‌طرفداری دارد و ایتالیا با برند های معروف Armonia، Frandoli، Lorenzo Rubelli، Mastro Raphael و … در راس این بازار قرار دارد. استفاده از این برند‌ها برای پرده‌های خانه جلوه و شکوه خاصی به محیط شما می‌بخشد.
اسپانیا، انگلیس، فرانسه و آلمان هم با برندهایی مثل Rose Collection، Zoffany، ELITIS، Venesto از پرطرفداران‌ترین پارچه‌ پرده‌ ای‌ های دنیا هستند که در طراحی، کیفیت و قیمت منطقی حرف اول رامی‌زنند.

 

پارچه‌های سلطنتی

 

این نوع پرده‌ها مدل‌های سنتی و دست‌‌دوزی هستند که ۹۰ درصد از ورود نور به داخل منزل جلوگیری می‌کنند و در صرفه‌جویی انرژی بسیار کارآمد است. جنس آن معمولا ازیک پارچه ابداعی سه‌تایی تشکیل شده از کاموای رنگی، نخ سیاه‌ متوسط و نخ رنگی است که در یک لایه‌ی ضخیم بافته شده‌اند. پرده افغانی مناسب اتاق خواب، اتاق کودکان، دفاتر کاری و… است و در سال‌ های اخیر استفاده از آن برای پرده اتاق پذیرایی رایج شده است.


ملنع: بلاگ وبسایت گروه هنر و تجارت آسام

کاغذ دیواری و اتواع متنوع آن در بنا

۸ بازديد
این روزها تزیین و زیباسازی فضای داخلی و دکوراسیون داخلی خانه و شرکت از دغدغه های اصلی اکثر خانواده ها و شرکت ها میباشد. در این راستا یکی از ابزار های زیباسازی فضا، کاغذ دیواری است. در این پست هدف آشنایی شما با مزایای استفاده از کاغذ دیواری در بنا میباشد ، با ما همراه باشید.

مزایای کاغذ دیواری و دیوارپوش:


شما انتخاب گسترده‌ای دارید:

 

طرح­‌ها، رنگ­‌ها، جنس­‌ها و سبک‌های بسیاری در انواع کاغذ دیواری و پارچه دیواری‌ موجود هستند که دست شما را برای انتخاب باز می‌گذارند تا شما بتوانید به راحتی محیط خود را مطابق سلیقه‌­تان شخصی­‌سازی کنید. مانند کاغذ دیواری‌ های مخصوص اتاق خواب، پذیرایی، سه بعدی و …

 

به اتاقتان شخصیت ببخشید:

 

استفاده از دیوارپوش­‌ها می‌تواند به سه بعدی‌سازی محیط بدون عناصر معماری، نورپردازی آن و ایجاد فضایی گرم و دلپذیر و همچنین به برجسته کردن مکان­‌های عموما کم ارزش مانند ورودی و راهرو کمک کند.

 

به راحتی قابل تعویض است:

 

دیوارپوش های  به روز نه تنها به راحتی قابل نصب هستند، بلکه قابل تعویض هستند. یک نصاب حرفه ای قادر خواهد بود از نصب کامل کاغذ اطمینان حاصل کند و همچنین ضمانت کند که در صورت تمایل به تغییر کاغذ، برداشتن آن آسان است.

اصلاح راحت عیوب دیوار با کاغذ دیواری:

 

دیوارپوش ها به شما این امکان را می­‌دهد که به راحتی عیوب دیوار را تصحیح کنید و هر گونه سطح ناهموار یا خرابی دیوار را بپوشانید. در واقع در مقایسه با رنگ آمیزی، می‌توان بدون زحمت زیاد شکاف‌ها و فرورفتگی­‌های دیوار را به طور کامل پوشاند. سهولت کاربرد آن به شما این امکان را می­‌دهد که در زمان بسیار کوتاهی آن را نصب کنید و محیط بازسازی شده، بلافاصله قابل سکونت شود بدون اینکه فضا بوی نامطبوع رنگ را داشته باشد!

 

جلوه‌های نوری جذاب:

 

برخی از انواع طرح­ کاغذ دیواری به لطف موقعیت افقی یا عمودی عناصر مختلف در آن می توانند اتاق را بزرگتر یا کوچکتر، بلندتر یا کم ارتفاع­تر به نظر برسانند، بنابراین جلوه ­های نوری بسیار مفیدی برای پوشاندن هرگونه کاستی ایجاد می کنند.
مزایا و ویژگی­های انواع مختلف این محصول به این ختم نمیشود. همچنین با توجه به تفاوت­های قیمت کاغذ دیواری می­توانید ویژگی­های منحصر به فرد، طرح­ها و کیفیت های مختلف از آن دریافت کنید.
شما در آسام آرت میتوانید باکیفیت ترین کاغذ دیواری ها از برندهای اروپایی را با مناسب ترین قیمت تهیه کنید.

 

کاغذ دیواری در بلند مدت اقتصادی است:

 

طول عمر دیوارپوش نسبت به نقاشی دیوار بیشتر است، که آن را بسیار مفید می‌کند. در واقع، می‌تواند به طور متوسط ​​۱۰ الی ۱۵ سال دوام بیاورد و نیازی به نگهداری خاص ندارد، در حالی که ممکن است کار تجدید نقاشی حتی پس از ۲ یا ۳ سال ضروری باشد. قابل شستشو بودن کاغذ دیواری ضد آب به شما این امکان را می‌دهد که آسیب‌های کوچک را به روشی ساده، با استفاده از یک پارچه مرطوب، بدون مواد شوینده برطرف کنید. از جمله همکاران ما در این حوزه شرکت راش‌ایران است که همکاری نزدیکی در این حوزه با تیم ما دارد.